Papoušek odchovaný pod rodiči nebo ručně dokrmený

02.08.2014 18:25

Sto lidí bude mít sto svých různých důvodů, proč to či ono je lepší, tedy proberme své vlastní důvody proč to či ono ano či ne:

Bude to můj domácí mazel – měl by být dokrmený, protože jak vidno u těch mých dvou divošek, po prvních 3-4 měsících života bez kontaktu s lidmi už jsou další možnosti ochočování dost omezené. 

Jenže každý extrém je špatný a v žádném případě mě nelákaly inzeráty, kde se nabízí „ručně dokrmená mláďátka vypiplaná od holátek. Já a jedině já věnuju svůj čas a svou péči už vajíčku, ne jak ti lumpové někteří, co nechají ptáčka kdovíjak dlouho v budce a pak Vám věší na nos, že dokrmovali.“ Tak jednak tohle dušování + fotografie miminka se skořápkou na prdelce též není důkazem spolehlivosti, a i kdyby ano, chudák miminko, že mu ani maminku neukážou. Miminko prostě maminku nějakou dobu potřebuje a basta. Maminka je maminka a člověk je člověk a ne imprint – blik a člověk je maminka. To nechci. 

Raději nějaký rozumný kompromis, sejít se někde uprostřed. A teď holka hledej. 

A tak jsem odpověděla na několik inzerátů, ve kterých chovatelé nabízeli papouška k dokrmení a mapovala terén. Zjišťovala, jak je papoušek starý a v jakých podmínkách se momentálně nachází a co s ním bude, když se nenajde nikdo, kdo by si ho vzal a sám dokrmil. 

V jednom případě jsem se dozvěděla, že zůstane u rodičů, ve druhém, že pokud z něj má být společník, je třeba papouška ve věku 1 měsíce z budky odebrat a dokrmit. A když si ho nikdo na dokrmení nevezme, tak ho budeme muset prostě dokrmit my. To vzbudilo můj zájem, to se podobá mé filosofii a mým představám, to se mi líbí. "A dokrmili byste ho pro mě? Já bych si ho pak vzala." 

A všem horlivým zastáncům všech teorií nabízím možnost vývoj tohoto konkrétního případu sledovat a se svou teorií a svým názorem porovnat a třeba mi dát vědět, třeba mi poradit a vysvětlit, třeba se mnou souhlasit a nebo nesouhlasit a oponovat mi ... všechno beru.